Bewoners op straat na explosie in snackbar

05-12-2018 112 Redactie/Flashphoto

Foto's: FlashphotoNL


SCHIEDAM - Bewoners van een flat aan de Parkweg moesten vannacht door de brandweer vanaf de galerij van het woning gehaald worden. Dat was nodig door een uitslaande brand in snackbar King's Grill & Snacks. De brand volgde na een explosie.

De explosie en brand zorgden voor grote ravage in het pand van de snackbar, een soort paviljoen bij de flat. Door de brand was het dichtbijgelegen trappenhuis van de flat echter onbruikbaar. Er kwam veel rook vrij bij de brand, zodat de brandweer toch besloot de aangrenzende flat te ontruimen. 

Uiteindelijk moesten de bewoners van 24 woningen hun huis verlaten. Dat gebeurde dus meestal met de ladders van de brandweer. De bewoners (ongeveer vijftig) werden opgevangen in het nabijgelegen wijkcentrum Dreesplein.

De omgeving was ruim afgesloten. Glasscherven en brokstukken lagen over de hele weg. Ruim drie uur na het uitbreken van de brand, was deze nog niet uit. Er bleef gas uit de leiding komen, waardoor de brandweer de brand niet volledig uit kon maken.

De brandweer en politie hebben de brand in onderzoek. Door de politie is een verbrand kledingstuk veiliggesteld. Mogelijk is er sprake van opzet, maar dit zal worden onderzocht.

Bekijk de foto's
Gerelateerd
Reacties