Toerismeprofs maken kennis met Schiedam

30-04-2017 Nieuws Redactie

Foto's gemaakt bij gelegenheid van de opening van het I-punt in de Waag bij de Grote Kerk, juli 2016

SCHIEDAM - Het Hollandia Netwerk brengt mensen uit de toeristische en recreatieve branche bij elkaar. Op 18 mei komen de reisintermediairs, VVV-medewerkers, culturele organiseerders en anderen elkaar tegen in Schiedam.

De stichting Promotie Recreatie en Toerisme (Pret) organiseert in opdracht van de provincie Zuid-Holland jaarlijkse enkele Hollandia Netwerk Evenementen. Steeds op een plek die interessant is uit het oogpunt van recreatie en toerisme. Dit keer dus in de jeneverstad.

Het programma bestaat uit een optioneel voorprogramma, presentaties uit het bedrijfsleven en een borrel en biedt kansen op gebiedspromotie voor de gastheer. In de uitnodiging voor 18 mei laat Schiedam zich voorstaan op zijn aantrekkelijke karakter. "De ontelbare distilleerderijen, windmolens, water, kunst en cultuur en de mensen maken Schiedam tot een stad met karakter. Het graf van de bekendste Nederlandse heilige, Liduina van Schiedam, vormt een oord van pelgrimage voor Vlamingen en Zuid-Nederlanders. Maar ook een toenemend aantal Chinezen vinden hun weg naar Distillers District Schiedam."

Thema voor de bijeenkomst is: 'See, smell & taste Distillers District Schiedam'. Deelnemers maken kennis met het I-punt in de Grote Kerk, en met de kerk zelf, met ‘De Gekroonde Brandersketel’ oftewel het Jenevermuseum, met de fluisterboot en molen De Vrijheid. De netwerkbijeenkomst vindt plaats in het Wennekerpand. Daar zullen Champ Bouwman van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), Annemieke Loef,  van Stichting Promotie Schiedam, Geert Medema en Vera van der Vlerk van de gemeente Schiedam en Nik Noordermeer van jenevermaker Herman Jansen het woord voeren.

Gerelateerd