Merkontwerp Spijked& dingt mee naar prijs

06-09-2021 Winkelen Redactie


SCHIEDAM - Ontwerpbureau Yellow Dress Retail is trots op de merkidentiteit die het ontwikkelde van en voor Spijked&. Dat is een nieuw drankje dat met ondermeer het Schiedamse bedrijf Seaweed Company werd ontwikkeld.

Het zogenaamde 'hard seltzer'-blikje met het verpakkingsdesign van Yellow Dress Retail is één van de vijfhonderd genomineerden van tweeduizend ingezonden designs uit zestig landen. Het blikje staat op de Pentawards 2021 shortlist in de categorie Beverages.

Zie hier het verhaal van de Seaweed Company en Spijked&.

"De onlosmakelijke verbinding die Nederland heeft met water, gecombineerd met het gebruik van lokale ingrediënten voor de natuurlijke smaakaroma’s van Spijked&, sluiten naadloos aan bij het drankje", zo stelt Michelle Romeo-Wiegman van het designbureau in gesprek met de vaktitel Verpakkingsmanagement. "Visueel vertellen we het verhaal van Spijked& in de vorm van een zeemanstatoeage lay-out, uitgevoerd in Delftsblauw. Ook het logo kreeg nautische kenmerken. Het refereert aan een anker, waarbij de haak het pure ingrediënt voor de smaak uit het Nederlandse water haalt. Het logo is in zwart uitgevoerd, zodat het met de frisse, lichte kleuren conform de categoriecodes een mooi contrast vormt."

Sinds 2007 erkent Pentawards bijzondere verpakkingsontwerpen wereldwijd door middel van haar jaarlijkse wedstrijd. De uitreiking van de awards vindt plaats op 30 september in Londen.


Gerelateerd