De Hertog klaar voor toenemend toerisme

12-04-2017 Nieuws Kor Kegel

De Hertog klaar voor toenemend toerismeMarco van Steennis maakt het logo van De Hertog aan de hand van de bekende Heineken-letter

SCHIEDAM – “Wij zijn er klaar voor!” zeggen Natasja en Marco van Steennis. Ze zijn blij om te vernemen dat het toerisme naar Schiedam toeneemt en ze zitten op de Koemarkt/Broersvest op een prachtlocatie om dagjesmensen te ontvangen. Later dit voorjaar zullen ze grand-café De Amstelbron overnemen en voortzetten als grand-café De Hertog.
“We hebben er zin in!” zegt Marco. “We gaan ons hartstikke inzetten om te zorgen dat onze gasten het hier naar hun zin hebben, binnen, maar ook buiten op het terras.”  

Natasje en Marco maken er geen geheim van dat hun horecazaak beter in het zicht zou komen te liggen, als de patatzaak van Bram Ladage verdwijnt. Die staat direct tegenover hun ingang. Als je vanaf de Rotterdamsedijk komt aanrijden, valt De Amstelbron (zoals het tot juni heet) nauwelijks op. Het is het beleid van de gemeente Schiedam om de destijds door PvdA-wethouder Chris Zijdeveld gepropageerde kiosken op de Koemarkt te amouveren, maar Bram Ladage heeft enige tijd geleden de erfpacht afgekocht en zit op eigen grond, zo neemt de omgeving aan. Het zal dus wat kosten om Bram Ladage daar weg te krijgen. “Maar dat is aan de gemeente, niet aan ons”, zegt Natasja resoluut. 

De vernieuwing van De Amstelbron naar De Hertog valt binnen een reeks van spectaculaire veranderingen in de Schiedamse horeca. Het valt Marco van Steennis op dat er veel mensen van buiten Schiedam komen om de cafés en restaurants voort te zetten. Hij hoopt vurig dat dat het ons-kent-ons-sfeertje in het plaatselijke uitgaansleven niet verstoort.

Eerder vandaag had Han van der Horst nog een advies Natasja en Marco van Steennis.

Gerelateerd
Reacties
Bedrijven Alle bedrijven »






Vacatures Alle vacatures »
Altijd Up-to-date