Stroomopwaarts en Vanad Engage: leren voor klantcontact
- Advertorial
- 10-11-2021
- Nieuws

Lenhard Los (directeur van Vanad Engage) en Nicole van der Wekken (directeur Stroomopwaarts) ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst in het nieuwe callcenter.
SCHIEDAM - Er is een grote personeelsbehoefte bij zogenaamde klantcontactcentra in heel Nederland en om op deze behoefte in te spelen begint Stroomopwaarts een nieuw werkleertraject. Dit biedt minimaal veertig werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam de mogelijkheid om binnen drie maanden een opleiding tot contactcentermedewerker te volgen en werkervaring op te doen. Deelnemers ontvangen na dit traject een erkend certificaat en hebben goede vooruitzichten op een baan (onder andere bij Vanad Engage).
Met dit werkleertraject worden inwoners met een bijstandsuitkering én andere werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam in drie maanden begeleid naar betaald werk in klantcontactcenters. Samen met Stroomopwaarts is hiervoor een contactcenter opgezet in het werkleerbedrijf in Schiedam, om de deelnemers ‘on the job’ te trainen. In het programma is er ook aandacht voor persoonlijk leiderschap, (zelf)vertrouwen en talentontwikkeling. De deelnemers ontvangen na examinering het landelijk erkend KSF-Branchecertificaat en het Engage AanZet-certificaat, waarmee ze hun positie op de arbeidsmarkt versterken.