Tips om een opslagruimte efficiënt in te richten
- Partnerbijdrage
- 02-12-2025
- Wonen
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Handig, zo'n opslagruimte. Ideaal om spullen tijdelijk in op te bergen. Bijvoorbeeld omdat je over enkele maanden gaat verhuizen en alvast langzaam alle spullen wilt opbergen, maar ook voor langere tijd om seizoensgebonden spullen een ander plekje te geven en zo ruimte te besparen in huis. Handig, maar niet als je alles kwijtraakt door een verkeerde indeling. Het is wel de bedoeling dat je jouw spullen snel en gemakkelijk terug kunt vinden. Dat vraagt om een efficiënte inrichting en indeling. Bovendien kan je dan ook veel meer spullen kwijt en maak je dus optimaal gebruik van de volledige ruimte.
Huur jij een opslag in Capelle aan den IJssel bij easybox.nl of ben je van plan om dit binnenkort te doen? Maar heb je geen flauw idee hoe je deze het beste kunt inrichten? Lees dan snel verder en ontdek een aantal handige tips.
Gebruik doorzichtige dozen
De meeste mensen maken gebruik van kartonnen verhuisdozen. Het lastige daarvan is dat je niet direct de inhoud kunt zien. Nou zou je dit op de doos kunnen schrijven, maar dan moet je er wel goed op letten dat de tekst zichtbaar blijft. Dat is bij het indelen van de ruimte niet altijd even gemakkelijk. Om het jezelf gemakkelijker te maken, is het dan ook verstandiger om doorzichtige dozen te gebruiken. Zo zie je direct wat er in de doos zit, zodat je gemakkelijker je spullen terug kunt vinden. Dit is zeker handig bij spullen die je toch wel regelmatig uit de opslagruimte wilt halen. Denk bijvoorbeeld aan seizoensgebonden spullen of spullen die tijdelijk uit de woning verwijderd moeten worden om deze verkoopklaar te maken.
Duidelijke taal op de dozen
Wil je de dozen toch labelen? Wees dan zo duidelijk mogelijk met wat in de doos zit. Vaak gebruiken mensen algemene termen. Denk bijvoorbeeld aan keukenspullen of badkamerartikelen. Dit is uiteraard een juiste benaming, maar niet handig als je op zoek bent naar een specifiek item. Stel, je wilt snel de badlakens vinden. Dan is het niet handig als je eerst vijf dozen moet opzoeken en deze allemaal kunt openen voor die paar spullen. Het is misschien even een werkje om exact op te schrijven wat er in elke doos wordt gestopt, maar daar pluk je later wel absoluut de vruchten van.
Gebruik fijne stellingen en opbergoplossingen
Meestal huur je een compleet lege opslagruimte. Deze kun je vullen zoals jij dat wilt. Huur je de ruimte voor langere tijd? Dan is het slim om ook te investeren in opbergoplossingen. Denk bijvoorbeeld aan stellingen of ophangsystemen om de volledige ruimte optimaal te benutten. Op die manier wordt het gemakkelijker om de ruimte in te richten en efficiënt in te delen en voorkom je dat het één grote rommel wordt of dat veel ruimte onbewust verloren gaat. Probeer de spullen die je het vaakst gebruikt zo slim mogelijk op te bergen. Zo voorkom je dat je straks de gehele ruimte leeg moet halen voor enkele spullen en weet je zeker dat je deze niet kwijtraakt in het grote geheel. Zo bespaar je jezelf flink wat tijd in de toekomst.