Bonte Koe Chocolade lanceert Matcha-reep, samen met Uniqlo
- Partnerbijdrage
- 09-10-2024
- Winkelen

SCHIEDAM - De Bonte Koe Chocolade lanceert vandaag een nieuwe chocoladereep: de Matcha-reep. Naast Japanse matcha, een soort groene thee, zitten er ook smakelijke sojacrisps in. De reep is ontwikkeld in samenwerking met de Japanse retailer Uniqlo, die wereldwijd winkels heeft en nu ook in het centrum van Rotterdam een winkel opent.
De Matcha-reep zal te koop zijn in de Uniqlo-winkel die morgen om tien uur voor het eerst zijn deuren opent. De winkel is gevestigd op de hoek van de Lijnbaan en het Binnenwegplein. Op de eerste verdieping van de nieuwe Uniqlo-winkel zijn twee verkoopautomaten geplaatst, één gevuld met uitsluitend Matcha-repen en één met ook andere ambachtelijke chocoladeproducten van De Bonte Koe. De Matcha-reep kost 7,95 euro per reep. Online zal de Matcha-reep vanaf morgen te koop zijn via De Bonte Koe.
Ter ere van de opening in Rotterdam gaat Uniqlo exclusieve samenwerkingen aan met de kunstenaar Jelmer Konjo, met de op de Hoogstraat in Rotterdam gevestigde sneaker- en streetwearwinkel Woei en met De Bonte Koe.
“We vinden het een eer dat Uniqlo, bekend om zijn Life Wear-kleding gemaakt met de waarden van kwaliteit, eenvoud en een lange levensduur, om het leven van de consument aangenamer te maken, ervoor heeft gekozen een samenwerking met De Bonte Koe aan te gaan. Het betekent niet alleen dat we met de Matcha-reep samen een nieuw product hebben ontwikkeld en dat deze reep en ook andere van onze producten in de winkel verkocht zullen worden, maar ook dat wij exposure krijgen in de winkel”, zegt Amy Klein, die samen met haar broer Connor Klein eigenaar is van De Bonte Koe.
Connor Klein: “Er zijn in de Uniqlo-winkel vitrines met informatie over de lokale samenwerkingspartners. Daarin liggen met betrekking tot ons objecten die met het ambachtelijke maakproces van chocoladeproducten te maken hebben en er is tekst te lezen waarin ik iets vertel over de samenwerking. Daarin leg ik ook uit hoe je in de Uniqlo-winkel een 'UTme!- t-shirt met opdruk van door mij geschetste ontwerpen kunt laten maken. Hoe bijzonder is dat, als wij binnenkort op straat mensen met een De Bonte Koe t-shirt zien lopen.”
Van matcha wordt gezegd dat het antioxidanten, aminozuren, cafeïne en eiwitten bevat. Men beschouwt matcha wel als een superfood. Bij matcha zijn de gestoomde en gedroogde theebladen vermalen tot een poeder en consumeert men de oplossing ervan. Matcha bevat zodoende vezels. Bij normale groene thee consumeert men het aftreksel van de gestoomde en gedroogde theebladen.
Op sociale media is #matcha bijzonder populair. Zo staat Tiktok vol met filmpjes over matcha met honderdduizenden of zelfs meer dan een miljoen views. De Bonte Koe heeft inmiddels de nodige ervaring opgedaan met TikTok, waarbij het filmpje over de introductie van de Dubai-reep ofwel de Pistache-Künefe-reep viraal ging. Dit filmpje is inmiddels meer dan 11 miljoen keer bekeken. Ook van het maken van de Matcha-reep is – in samenwerking met Uniqlo - een filmpje gemaakt. Deze is hier te zien.