Servicepunt Woningverbetering start met warmtescanactie

08-10-2019 Wonen Advertentie


SCHIEDAM - Vanaf morgen kunnen woningeigenaren zich inschrijven voor de warmtescanactie van het Servicepunt Woningverbetering. Morgenmiddag en aanstaand vridjagmiddag kunnen woningeigenaren zich voor de warmtescan inschrijven in de speciale Woonwijzerwagen van de Woonwijzerwinkel. Op woensdagmiddag is de Woonwijzerwagen tussen twee en zes te vinden op het Land van Belofte. Op vrijdagmiddag, ook van twee tot zes,  op de Kloosterplaats.

De Woonwijzerwinkel verzorgt de uitvoering van de warmtescans voor het Servicepunt Woningverbetering. Bij koud weer nemen de adviseurs van de Woonwijzerwinkel infraroodfoto’s van de gevel van woningen van mensen die zich voor de actie hebben aangemeld. Deze keer vraagt het Servicepunt Woningverbetering voor het maken van de warmtescan een bijdrage van twintig euro. Dit bedrag kan na het uitvoeren van energiebesparende maatregelen in mindering worden gebracht op het totaalbedrag van de investering. De inschrijving voor de warmtescan actie sluit op 30 oktober.

Aanmelden

Naast het aanmelden in de speciale Woonwijzerwagen kunnen woningeigenaren zich ook aanmelden via een speciale webpagina van de Woonwijzerwinkel, I: www.woonwijzerwinkel.nl/schiedam-warmtebeelden/

Wat is een warmtescan?

Een warmtescan is een infraroodfoto van de gevel van de woning. Het laat zien waar eventuele warmte weglekt, zodat huiseigenaren isolerende maatregelen kunnen nemen om dit warmteverlies tegen te gaan. Denk aan radiatorfolie of dubbel glas. Zwaardere maatregelen zijn spouwmuurisolatie, gevelisolatie, dakisolatie of vloerisolatie.

De gemeente Schiedam wil huiseigenaren en VvE’s graag bewust maken van de noodzaak om het energiegebruik te verlagen en zo energie te besparen. Zo kunnen huiseigenaren hun woonlasten verlagen en het wooncomfort en de waarde van hun huis verhogen.

Servicepunt Woningverbetering

Het Servicepunt Woningverbetering is hét loket in de stad waar huiseigenaren en VvE’s terecht kunnen met vragen over woningverbetering en funderingsherstel. De adviseurs ondersteunen huiseigenaren en VvE’s met praktische hulp. Zo blijft de particuliere woningvoorraad op orde en het bevordert de leefbaarheid in de wijk. Huiseigenaren maken hun woning klaar voor de eisen van de toekomst. Het servicepunt heeft daarbij een onafhankelijke adviesrol en heeft de kennis. Het advies van het servicepunt begint met isoleren, dat is vaak de eerste stap. In het rapport dat de huiseigenaren krijgen na de warmtescans staan aanbevelingen voor verbeteringen aan de woning die de eigenaar kan doen om geld en energie te besparen.

Gerelateerd