Categorieën

Service

Tevredenheid en verbeterpunten voor Cinema

Tevredenheid en verbeterpunten voor Cinema
Uit

Tevredenheid en verbeterpunten voor Cinema

  • Redactie
  • 18-07-2015
  • Uit
Tevredenheid en verbeterpunten voor Cinema
SCHIEDAM - Wenneker Cinema heeft op verzoek van de gemeente een onderzoek uitgevoerd naar de klanttevredenheid. Die wordt gemiddeld met een 8,5 gewaardeerd. Als verbeterpunt wordt in het persbericht het filmaanbod voor de jeugd genoemd. Uit het volledige rapport blijken nog enkele verbeterpunten, zoals de garderobe.

De organisatie zegt zelf in het persbericht over de uitkomsten van het onderzoek: "De bezoekers van Wenneker Cinema zijn zeer te spreken over de Schiedamse bioscoop. Gemiddeld geven zij een 8,5 aan het filmhuis. De bezoekers is onder meer de mening gevraagd over de locatie, de programmering, prijsstelling, faciliteiten, service en informatievoorziening. De faciliteiten en locatie worden door 90% met goed tot zeer goed beoordeeld: zitcomfort, beeld & geluid, alsmede de centrale ligging in de stad dragen bij aan dit oordeel. Ook is het pand goed toegankelijk voor minder-validen. Ook de keuze van de films en de prijzen die gehanteerd worden, vallen bij het publiek in de smaak. Enig punt van kritiek is, dat er wat kritischer mag worden gekeken naar het filmaanbod voor de jeugd. De service van het uit vrijwilligers bestaande personeel en de informatievoorziening richting de bezoekers worden ook zeer hoog gewaardeerd".

Het onderzoek vond plaats door gedurende drie weken alle bezoekers bij het naar binnengaan van de zaal een twee pagina's A4-tellende enquête te overhandigen. Voor de voorstelling werd een kort promofilmpje vertoond over het onderzoek. Dat alles leverde uiteindelijk 256 ingevulde enquêtes op, waarvan tweederde vrouwen (statistisch gezien een oververtegenwoordiging, concludeert men). Bijna tachtig procent van de respondenten is woonachtig in Schiedam (dat percentage komt overeen met de geografische verdeling van de donateurs). Voor wat betreft de programmering zijn de respondenten minder tevreden met de dinsdagprogrammering; waarom is niet duidelijk. Sommige respondenten vinden het geluid te hard, met name in de grote zaal. De garderobe scoort minder goed, vooral de zichtbaarheid (van deze onbewaakte garderobe) is een punt van aandacht. In de avond zijn de aanvangstijden half negen en negen uur. Dertig procent vindt het laatste tijdstip te laat. "Wellicht aanpassing?", lezen we in het verslag. Er is tevredenheid over de horeca, maar er zijn wel suggesties gedaan over uitbreiding van het assortiment bijvoorbeeld met borrelhapjes. Sociale media blijven duidelijk achter. Bij deze vragen is in de enquête een hoge non-respons, waarschijnlijk samenhangend met leeftijd van respondenten (liefst 53% van de respondenten is tussen de 51 en 65 jaar). Ook de posters scoren duidelijk minder. Het gebruik van social media en de posters worden als verbeterpunt aangemerkt. Wat in de informatievoorziening wel goed blijkt te werken, zijn de papieren agenda, de website en de digitale nieuwsbrief.


Het Wennekerpand aan de Vijgensteeg in de Schiedamse binnenstad werd in 2011 opgeleverd. Directeur Gerard Sparla en voorzitter Menno Siljee zijn tevreden met de resultaten van het onderzoek. Het is de bedoeling om de enquête in 2017 nogmaals uit te voeren en zo de waardering van het publiek blijvend te monitoren.