Dat is schrikken: hoverboard ontvlamt spontaan in woning

05-08-2022 112 Redactie/Flashphoto

Foto's: Flashphoto


SCHIEDAM - Bewoners van de Muiderslotstraat in Woudhoek kregen in de vannacht de schrik van hun leven toen een hoverboard, een elektrisch skateboard, in hun woning in brand vloog.

Tijdens het opladen werd eerder al opgemerkt dat het board warmer dan normaal werd. Daarom was de plank op wielen uit voorzorg al in de badkamer geplaatst. Dat was niet voor niets: midden in de nacht hoorde men een plof en stond de woning vol rook.

Een van de bewoners heeft de eerste vlammen geblust met de douchekop. Het gezin, net terug van vakantie, heeft daarna de woning verlaten in afwachting van de brandweer. Omdat zij mogelijk teveel giftige dampen hebben binnengekregen is een ambulance opgeroepen. De brandweer heeft het hoverboard ondergedompeld in een kliko vol water. Hier zal het board enkele dagen in moeten blijven liggen omdat het risico bestaat dat de acccu wederom zal ontbranden.

Bekijk de foto's



Gerelateerd